Anonymitet

Efter att ha bott i en relativt liten stad i hela mitt liv där jag lärt mig hitta till de flesta ställen och känner igen många människor så är det en stor omställning att flytta till en större stad där man får en mycket större anonymitet. Jag kan gå runt här utan att möta någon jag känner igen eller som känner igen mig.

 Att vara anonym kan vara bra på många sätt. Man slipper tänka på hur man ser ut, vad man gör etc. för att det ändå inte är någon som uppmärksammar det eller bryr sig. Men det kan också vara jobbigt.  Att möta människor man känner ger en känsla av trygghet och att veta att det nästan alltid finns någon att hitta på saker med gör valmöjligheterna större.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha... men folk kanske skrattar åt dig om du ser konstig ut, även om de inte känner dig..?

2008-09-08 @ 13:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback