Årets längsta dag

I fredags var det midsommar, det är en högtid som jag inte riktigt lyckats bli vän med. Det är alltid något i planerna som spricker. Förra året blev det för hårt festade och i år blev det lite väl lugnt.

Började med att sova länge eftersom jag inte sovit ut på en vecka, sen åkte jag till våran hembygdsgård med mina föräldrar där vi gick tipspromenad med samma frågor som alltid, köpte lotter och vann virkade dukar samt fikade och såg på folkdans. Det är bra att ha traditioner som gör att känslan av midsommar finns där.

Efteråt åkte jag in till stan och mötte upp några kompisar vid Frejs kolonilott. Där åt vi tårta, grillade och pratade men alla hade andra planer för kvällen och försvann en efter en. Jag och Frej gick hem till honom och såg på film och det kändes som att något saknades. Jag ville känna en samhörighet och lycka. Nästa år ska midsommar bli sams med mig igen. Som sommaren 2005 med egen midsommarstång, tårta, piroger och film. Kanske inte just det innehållet men känslan. Känslan av samhörighet och lycka som räcker även under de få mörka timmarna av midsommarnatten.

Kommentarer
Postat av: erica

ha en trevlig söndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback