Stavning

Jag har spenderat ett antal timmar på att plugga in idrottsteori. Problemet med det hela är att min lärare inte stavar eller uttrycker sig korrekt i vissa situationer. Det förstör mycket för oss besserwissrar då vi hakar upp oss på stavfelen och ordföljden.

Är det rätt att lärare kräver helt korrekta arbeten när de själva inte lämnar ut information som är bra formulerad? Får vi ställa oss upp och säga ifrån? Kan vi lämna tillbaka häftet med anmärkningar och sig "några tips bara". Påverkar det då vårt betyg? Tycker lärare om när eleverna inte bryr sig eller tyder denna gest på att man är extra engagerad.

Att lämna in eller icke lämna in en rättning. Det är frågan.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback