Slask

Tidigare i veckan snöade det och det kändes som om vintern aldrig skulle ta slut. Men sen blev det plusgrader och jag var tvungen att bygga vinters första och enda snögubbe, för att inte gå miste om det. Mina beräkningar om att snön skulle smälta stämde. Redan dagen efter att jag byggt snögubben så började man se marken igen.

Det jobbigaste med att våren kommer är perioden mellan det blöta vintervädret och det torra vårvädret. Slask är något som ingen tycker om. Det tillför ingenting, det bara ligger där som gröt och förstör vägen man går på. Man måste nästan välja skor efter vädret för går man i ickevattentäta skor så får man blöta strumpor och jag tror inte jag är den enda som avskyr blöta strumpor.

Kort och gott så borde slask förbjudas! Jag vill se barmark där man kan gå med vårskor utan att behöva tänka på sina blöta strumpor och frysa om tårna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback