modemiss

Det finns människor som inte kan klä sig.

Det finns människor som klär sig dåligt ibland och det finns människor som inte kan klä sig.

Jag har ett exempel. Det finns en tjej på min skola som försöker vara moderiktigt, problem är att hon inte kan matcha kläder! Jag säger inte så för att hon har en stil som jag inte gillar eller av någon annan anledning. Jag tycker om människor med alternativa stilar och de kan matcha kläder så att de passar deras stil och så att kläderna matchar varandra. Den tjejen jag talar om plockar ihop kläder som inte har något samband. Det ser bara ihopplockat och konstigt ut. Ser man hennes outfits så undrar man om hon inte har råd med elektricitet eller om hon faktiskt tycker att hon klär sig snyggt? I så fall är det uppriktigt synd om henne. För vanliga människor vet vad de passar i (till största del) och de vet vilka plagg man kan ha tillsammans. Men det kan inte hon!

Vet man inte vad som passar ihop kan man köra på säkra kort och ha jeans och tröja men inte ens det lyckas hon med. Men vad kan man göra? Går bara att skratta. Eller så kanske man skulle hjälpa henne att hitta en stil och hjälpa henne matcha kläder men då skulle hon nog bara bli arg. För hon klär sig ju så snyggt. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas hon är söt i alla fall ..!

2007-03-16 @ 11:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback