Alla hjärtans dag

Okej, nu kör vi vad har vi?
- En dag som ska uppmärksamma kärleken
- Kärlek kan inte köpas
- Vi köper jättemycket presenter


Jag har alltid varit exalterad inför Alla hjärtans dag. Stora förväntningar om att i år kanske jag får en anynom ros från en hemlig beundrare, en chokladask bara för att eller ett litet kort med en mysig dikt.

ALLTID har förväntningarna varit för höga eftersom jag adrig fått en anonym ros, jag har inte fått den där chokladen och kortet har aldrig nått min brevlåda. Därför har jag i år kommit fram till att inte tycka om Alla hjärtans dag. Det är ingen bra dag. Den ger bara upphov till sorg och sänkt självförtoende för man vill ha en ros eller något uppmuntrande. Man man blir utan och ska ändå se nöjd och glad ut. "Du får nog nått nästa år", "men jag tycker om dig Marie!", "Jag kan rita ett kort åt dig?". Jaja, gör allt för att det uppenbara inte ska visas.

Nej, i år har jag inga förväntningar, i år blir det inga hjärtan, ingen choklad och inga rosor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback