Påsk

Yees! I'm back from huvudstaden. Har hunnit med det mesta: bilkrångel, matförgiftning, tedrickning, shopping, teater, Linnéa, kollektivtrafik och mormor.

På onsdagen kom vi upp till Sthlm vid 15tiden och åkte då till Barkaby Factory Outlet. Hittade ingenting, borde köpt jeans men hade ingen köplust. Vidare till mormor där vi stannade till strax efter 17 då vi drog in till Sthlm i allmänhet och Dramaten i synnerhet! Såg Strindbergs Dödsdansen. Den var inte så jättebra. Eller pjäsen var intressant men jag tycker inte att skådespelarna bar fram den på ett bra sätt. Örjan Ramberg var det enda värd att ge extra mycket applåder. Tyvärr, hade väntat mig mer.

Torsdagen skulle ägnas till shopping och så blev det. Men pga en lätt matförgiftning så orkade jag inte med alla butiker jag tänkt. Hann iaf med SOUK, H&M, Åhlens, Accessorize och Zara. Köpte två tröjor och en klänning på H&M. De två förstnämda är från kollektionen H&M Organic. Riktigt skön bomull är det också. Mys, mys! Från affärerna gick jag till Linnéa och det underbara fik som hon jobbar på Bakfickan som ligger på Söder hörnet mellan Södermannagatan och Närkesgatan. Har ni vägarna förbi är det värt ett besök! Allt är desutom hembakat vilket är ett stort plus då man vet var allt kommer ifrån.

När Linnéa jobbat klart vid 19-tiden så gick vi och åt lite kinesisk mat och sen var det dags att åka hem till mormor.

P.g.a. bilkrångel var vi tvugna att åka buss hem och lämna bilen i Sthlm. Men resan gick hyffsat bra ändå.

Nu är det Påsk och imorgon kommer massa folk hit. Kusiner etc. Ska bli riktigt kul! Sen är mina syskon hemma också. Hela familjen samlad. Hoppas att påsken blir fylld av roliga stunder, godis och skratt.

Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback