Just another sunday

Dagen har inte varit speciell på något sätt. Det har inte heller helgen. Usch. Helgerna går alltid för fort.

Fredagen
Föreningsdag, gick väldigt bra åt dock lite för mycket popcorn. Var även två föreningar till som bjöd på popcorn vilket var lite tokigt. Kom hem väldigt tidigt iaf och tänkte att nu har jag jätte gott om tid att plugga! Men det funkade inte riktigt. Som vanligt när jag planerar att plugga så somnar jag. Jag somnade halv sex och sov till tio tiden på lördagen vilket betyder att jag som ca 16 timmar. Snacka om tråkigt liv, eller sömnbrist. Gosh!

Lördagen
Steg upp åt frukost, vaknade framför tven. Åkte med pappa och handlade. Pluggade när jag kom hem. Slappade framför tven på kvällen.

Söndagen
Vaknade vid nio tiden. Satte mig och pluggade. Har under dagen pluggat in 76 franskaglosor till provet på torsdag. Ska även kunna imparfait, futur simple, passé composé och conditionel. För er som inte läser franska kan jag tala om att detta är olika tempus former. Som tur är så är det resultatet i slutet av kursen som räknas mest med framförhållning är alltid bra. Desutom måste jag lära mig allt detta i vilket fall som helst.

Pga all franska har jag inte riktigt haft tid att plugga någon geografi, och det provet är redan på onsdag. Får bli geografi imorgon. Vi skulle fått provet flyttat en vecka men tack vare några smarta tjejer i min klass fick vi inte det. De tyckte att det blir för stressigt veckan efter då vi har en svenska redovisning om en film à la 5 minuter och en engelska uppsats man inte kan förbereda sig till. Smart flickor!

Framtiden
Idag har min mor och jag äntligen tagit oss i kragen och beställt biljetter! Vi ska gå på "Lögn i helvete" på Chinateatern på fredag (fredag den trettonde) och "En lång dags Färd mot natt" på Dramaten den tionde november. Lovley! Då har jag sett båda mina favoritskådespelares föreställningar den här hösten. Har nämligen redan sett Ingela Ohlssons insatts i Valerie Solanas och får nu även se Jonas Karlsson. <3

Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback