Viktor & Rolf

Ja, jag köpte kläderna.
Ja, jag väntade utanför.
Ja, jag trängdes och knuffades och sprang.

För att köpa kläder som jag ville ha! Inte för att bevisa för andra att jag kunde och lyckades köpa dem som andra verkar göra. Shoppadet har blivit en tävling i vem som har snyggast och mest eftertraktade kläder istället för att ha kläder man själv vill ha. När man köper kläder köper man kläder som man verkligen tycker om och som man tror att man kommer använda en lång tid framöver.

Jag läste om V&R i NA förra veckan och två unga tjejer intervjuades och sa att det är "B" att använda kläderna från V&R kollektionen nästa år. Skitsnack!  Älskar du inte kläderna köper du dem inte. Kläder är känslor. Vill du ha ett plagg vill du ha det länge och inte bara för en kort tid. Ingen av dem som köpte älskade plagg kommer tveka inför att använda dem nästkommande år.

Köp aldrig kläder bara för att man "ska" ha de kläderna. Köp kläder DU vill ha. Annars kommer du aldrig vara dig själv och ständigt ljuga om dig själv.

Kommentarer
Postat av: Askungen

Tassar in och läser...

Postat av: Erika

Stämmer så väääl!!

2006-11-28 @ 10:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback