Hem ljuva hem

Nu har Marie kommit hem efter en jättetrevlig vecka i Marockos Agadir!
Mycket sol och bad men även mycket prutning och handlande på souknen i Agadir och i Marrakesh. Souknen är marknaden. Den i Agadir var helt klart den bättre eftersom den i Marrakesh bestod av hus som inte gick att se över vilket ledde till att jag och min mor gick vilse. Inte så trevligt. Jag hittade iaf två tunikor, ett par sandaler och en kjol/klänning. Vet inte om det är en kjol eller klänning har lika konstig passform i båda formerna.
     Jag är läst väldigt mycket också. Lyckades plöja igenom 6 böcker på 7 dagar. Inte så pjåkigt! :D
Vistelsen i solen fick mig att sakna Malta ännu mer. Usch. Underbara tid.....


Nu är det påsk och det är första påsken på säkert 5-6 år som jag är hemma. Blir intressant och se om vi hittar på något roligt. :D Skulle ju vara roligt att gå påskakärring men jag är rädd för att jag är för gammal för det, tyvärr. Blir nog helt enkelt bara så att vi sitter hemma och äter ägg och sill och godis, som vi köpt på resan.


Bästa just nu: Att jag har lov ca en vecka till. Jag ska sy!

Sämsta just nu: Vädret! Usch, usch, usch...

To buy:
Det vanliga... ^^,

Borta bra men hemma bäst
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback